Zaplatil tolik peněz

Dobře udržovaný čtyřicátník stál před projektorem a zoufale si utíral zpocené čelo. Snažil se skrýt nervozitu a zároveň získat pozornost zhruba dvaceti podnikatelů na jedné z obchodních snídaní.

Členství v tomto klubu pro podnikatele nebylo levné. On právě dokonale marnil obchodní příležitost.

Své publikum nezaujal on ani produkty jeho firmy.

Bez marketingové strategie vaše podnikání nepřežije

Bylo to fiasko

Po skončení nás oslovil. „Pomůžete mi?“
„Ale zajisté“, odpověděli jsme. „V čem spatřujete váš hlavní problém?“
Zkoušíme všechno. Eventy, individuální cenové nabídky pro zákazníky, pustili jsme reklamu do rádia a na billboardy, máme i Facebook.

Přesto jsme s maržemi na minimu.

Nic nepomáhá

Proč to všechno děláte?
Stávající zákazníci nás tlačí s cenou dolů, tak zlevňujeme. Hledáme nové klienty. K tomu měla pomoci reklama v rádiu, na billboardech a Facebook.

A kdo je vlastně váš zákazník?
No, všichni.

To je kdo? Kolik jim je let, muži, ženy, výše příjmu? Sféra B2B nebo B2C?
To jsme neřešili… Jsou to obchodní zástupci, pak majitelé, jednatelé firem, ředitelé. Věkově tak 35 plus. Vyšší příjem.

V jakém rádiu máte tu reklamu?
Dali jsme to do radia XY. Měli cenově výhodný balíček pěti billboardů v regionu na měsíc + spot 10 x denně. Zdarma nám k tomu udělali profil na Facebooku a propojili s jejich. Taková nabídka se neodmítá, nemyslíte?

Kolik vás ta akce stála?
Něco okolo 56 000 Kč bez DPH.

A ptal jste se v tom rádiu, kdo jsou jejich posluchači a návštěvníci Facebooku?
Ta paní říkala, že je poslouchá strašně moc mladých lidí. Tisíce.

Jak se to slučuje s vaší cílovou skupinou?

Vy mi naznačujete, že jsem vyhodil 56 000 Kč do kanálu???

Nedělejme ukvapené závěry. Kdo se vám stará o obchod a marketing?
Kdo, kdo? Já.

Vy řídíte firmu, jste provozní, vytváříte produkty a po večerech marketingové a obchodní strategie? A co zaměstnanci?
Tady děláme všichni všechno. Nejsou peníze.

Tvrdíte, že nejsou peníze a přitom si sami dobrovolně snižujete marže, a ještě zvyšujete náklady získáváním nových zákazníků na nevhodných místech. Jak vlastně uspokojují vaše produkty a služby zákazníkovy potřeby a přání?

My nechceme uspokojovat zákazníkovy potřeby !

My chceme, aby od nás lidi ty věci kupovali !!!

Ješitnost, hamižnost a příliš nadmuté ego přivede každé podnikání do hrobu. Jediným lékem je prodávat splněná přání a zákazníci vám utrhnou ruce.

Marketing je duší podnikání. Marketing začíná úsměvem vašich zaměstnanců na tváři a končí třeba reklamou v televizi. Marketing je podnikání a podnikání je marketing. A české firmy v marketingu plavou.
Můžete být odborník na svůj produkt. Můžete mít dokonalou službu. Můžete být bůh.

I Ježíš potřeboval strategii

Jenže když vám chybí zkušenosti s vyjednáváním, nemáte čas na průzkum trhu a myslíte si, že to nějak dáte, tak pravděpodobně na své cestě nepotkáte jednoho, ale tucet Jidášů, díky kterým vás pověsí na kříž.

I Ježíš potřeboval marketingovou strategii

Ruka trhu je jako brutální Nikita

Neposlouchejte zákazníky.
Ignorujte celostní plánování.
Kašlete na empatii a emoční inteligenci.

Pak připravte svému podnikání rakev a zahrajte mu rekviem.
Protože bez marketingové strategie vaše podnikání nepřežije.
Marketingová strategie je otázkou života a smrti.

Vykašlete se na marketing
Pokud nemáte strategii
Nekašlat na marketing

 Marketingová strategie je vaše mapa k obchodnímu cíli.

Marketingová strategie je vaše nejlepší investice, která vám šetří a vydělává peníze. Marketingová strategie vám bez servítek vmete pár facek, aby vás vzápětí postrčila k ohromujícím výkonům.

A pokud chcete být ziskoví. Pokud chcete mít čas žít a ne jen přežívat. Pokud podnikání myslíte vážně, pak se rádi podíváte pravdě do očí.

Marketingová strategie vám otevře oči

1. Ukáže v čem jste silní, kde pokulháváte, čeho bát a do čeho se opřít = SWOT analýza
2. Nahlédnete do kuchyně dalších hráčů na trhu = Analýza konkurence
3. Vleze až do ložnice k zákazníkům = Segmentace zákazníků
4. Vybere pro vás ty nejvýnosnější koně = Výběr zákazníků
5. Zeptá se jich, kolik by za to, co nabízíte, pustili z peněženky = Stanovení hodnoty
6. Vyčaruje magický prvek přitažlivosti = Odlišení se (USP)
7. Zarazí zbytečné marketingové výdaje = Ušetříte peníze
8. Dostanete klíč k pevnosti Boyard = Vyděláte peníze
Nemusíte být všude
Buďte tam, kde jsou vaši zákazníci
Najít zákazníky

 Nepodnikejte průměrně ani podprůměrně.

Nastartujte raketu a vyleťte do vesmíru

marketingová strategie je raketa do vesmíru

Pomůžeme vám ji odpálit