Chcete mluvit za svou firmu na sociálních sítích. Chcete navázat kontakt přímo se zákazníky a vybudovat komunitu fanoušků kolem vaší značky (nebo sebe). Chcete všechny tyhle virtuální věci, kterých je plný internet.

A tak se začnete rozhlížet.

A narazíte na Twitter.

A nejste si jistí.

Černá díra ve virtuálním vesmíru

Twitter, to je taková černá díra mezi sociálními sítěmi. Všichni víme, že tam někde je a jak asi vypadá. Ale když dojde na detaily, často si nejsme jistí. Má cenu dělat tam firemní profil? Investovat do něho čas? A co nám přinese?

Je Twitter černé díra? | DigitalniDurian.cz

Tweetující ministr financí

Na Twitteru se každá zpráva musí vejít do 140 znaků. Ano, bude krátká. Twitter je minimalistický, úderný a tempo na něm zběsilé.

Máte na výběr:

  1. Přizpůsobit se
  2. Nechat správu twitterového účtu zkušenějším
  3. Nechodit tam

Není to tak dávno, co Andrej Babiš odmítal smartphone a chodil jen se svým obřím zápisníkem. Andrej měl k počítačům odpor. A podívejte se na něj dnes. Komunikaci zvládá skvěle.

Andrej tam nejdřív nechodil. Pak se to nechal naučit od zkušenějších. Dnes tweetuje ostošest.

Twitter není Facebook 

Dejte si pozor!

Na Twitteru je každá zpráva, kterou napíšete, veřejná. Nejsou zde žádné speciální firemní stránky jako má Facebook. Twitter je jednoduchý. Prostě si založíte účet. Buď mluvíte jako osoba nebo jako firma. Postup při vytváření účtu je stejný.

Zpráva je tweet. Tweet nemusí obsahovat jenom text. Vkládejte odkazy, obrázky a nebo videa. Budete pro ostatní atraktivnější a o to radši budou váš tweet šířit mezi své publikum.

Je rychlý jako blesk

Twitter je sociální informační síť.

Chodí tam specifičtí lidé.

Jsou vzdělaní.

Jsou chytří.

Nechodí tam prokrastinovat. Chtějí kvalitní informace. Chtějí si rozšířit obzory.

Dejte jim, co hledají. Pište jasně, přehledně. Zveřejňujte novinky a to, co se zrovna děje. Přidejte svůj názor. Buďte sebejistí a přesvědčiví.

Na vkládání tiskových zpráv zapomeňte.

S těmi do Twitteru díru neuděláte.

Twitteři na Twitteru čekají, že budete neformální. Mluvte na rovinu. Kostnaté formulace se stejně do znakového limitu nevejdou. Trpným rodem nechte trpět právníky. Koneckonců největší autority Twitteru se s tím nemazlí a lidi je „žerou“.

Neseďte v koutě a zapojte se 

Přidávejte různé střípky a potřehy. Nebuďte sebestřední a bavte se s ostatními.

Baví se o vašem novém výrobku? Rozebírají reklamní kampaň? Nebo jen mluví o něčem, co zajímá i vás? Přidejte svůj komentář.

Podívejte se po diskuzích z vašeho oboru. Přidejte své reakce. Přilákáte k sobě další lidi.

Oskar je tweetující hvězda 

Není pravda, že komunikaci na Twitteru zvládají jen zahraniční firmy nebo oduševnělí jedinci. Nemusíte být Einstein, abyste mohli tweetovat. Jen mějte trpělivost. Nečekejte publicitu ze dne na den. Dlouho vás možná budou ignorovat. A jednou se to zlomí. Musíte prostě trénovat.

Možná namítnete, že Twitter nesedí úplně každé firmě. A jeho uživatelé nemusí být zrovna vaše cílová skupina. Ale promyslete si to pořádně.

Inspiraci zatím hledejte u Vodafone. Z malého kluka, který si dřív říkal Oskar, je tweetující hvězda.

Statistiky Vodafone na Twitteru

zdroj: Twitter profil Vodafone ČR

Co Twitter Vodafone přinesl je jasné. Obrovské publikum sledující všechny jejich novinky a taky zcela jistě platící zákazníky. Chcete také větší tržby a publicitu?

Vodafone na Twitteru

zdroj: Twitter profil Vodafone ČR

Co Vodafone na Twitteru dělá?

Zveřejňuje novinky. Komunikuje se svými zákazníky. Lidé mají rádi, když se s firmou mohou spojit jednoduše přímo. Vodafone se do toho opřel naplno. Na Twitteru zřídil oddělený účet Vodafone Péče. Proč? Aby mohl okamžitě řešit všechny dotazy všech zákazníků, kteří potřebují rychlé odpovědi.

Péče Vodafone na Twitteru

zdroj: Twitter profil Vodafone ČR

Pokořte Twitter

Projděte si účty známých značek, nasajte atmosféru Twitteru. Inspirujte se, co všechno má na této sociální síti úspěch. Možná, že začnete psát jen pro svoji firmu. Možná z vás bude nakonec twitterový nadšenec.

Nezapomeňte: Vytrvalost se vyplácí a láska hory přenáší.

Tak pozvěte svoji cílovku na rande na Twitteru.

DigitalniDurian.cz Vrhněte se do vln sociálních sítí

DigitalniDurian.cz vás v nich naučí plavat. Pomůžeme vám se správou firemních stránek na Facebooku, Google+, LinkedIn nebo Twitteru nebo vás to rovnou naučíme.

Ozvěte se nám a zjistíme, jak vám můžeme být prospěšní