Udělali jste první krok. Seznámili jste se s Twitterem. Slušně rostoucí sociální sítí. A teď vás čeká rozhodnutí.

Patří vaše firma na Twitter?

Šéf si netrpělivě klepe na značkové hodinky a čeká, co mu o této sociální síti řeknete. Vyplatí se vám? Budete mít úspěch?

Patří Vaše firma na Twitter? | DigitalniDurian.cz

Cítím s vámi. Rozhodování není lehké. Jak jednou na Twitteru budete, měli byste se o svůj či firemní profil starat pořádně. Profil na sociální síti je zodpovědnost. Tedy pokud si nechcete trhnout ostudu.

Pro šéfa i sebe potřebujete pořádná data a argumenty. Ať víte, s kým máte na Twitteru tu čest.

Dobrá zpráva: Data i argumenty najdete na dalších řádcích!

Typický uživatel Twitteru se odhaluje

Zjistit složení uživatelů Twitteru není jednoduchá věc. Twitter si své statistiky nechává pro sebe. Když už něco zveřejní, jsou to data platná celosvětově. O Česku se nedozvíte z oficiálních zdrojů Twitteru nic.

Naštěstí výzkumná agentura Nielsen Admosphere v červnu 2015 zveřejnila výzkum na téma komunitních webů a zahrnula do něj i Twitter. Dotazovala se 1000 respondentů.

Typický uživatel Twitteru odhalen | DigitalniDurian.cz

Odhalení cílové skupiny na Twiteru jsme pojali s humorem. Že muži jsou z Marsu a ženy z Venuše? Možná.

Jisté je, že český Twitter je rozhodně plný mužů. Mužů je podle Nielsen Admosphere na českém Twitteru o 38% více než žen.

Twitter se tváří jako maskulinní médium. Pro marketéra rozhodně zajímavá informace.

Pane, kolik je vám let?

Kromě pohlaví je dobré zeptat se i na věk.

Máte mladší zákazníky ve věku 15 až 24 let?

Ti jsou na Twittteru zastoupeni z 31%. Jejich kupní síla pravděpodobně nebude tak veliká jako u dalších skupiny, ale přes Twitter na ně můžete jednoduše a lacině zacílit.

Hledáte moderní a akční publikum, které na sobě nešetří?

Věková skupina od 25 do 34 let je na Twitteru hojně zastoupená celými 27%. Tihle zákazníci jsou atraktivní obchodní cíl.

Cílíte na vyzrálejší jedince?

Lidé od 35 – 44 let mají na Twitteru 16 % sílu, kterou byste rozhodně neměli brát na lehkou váhu.

Zajímají vás rozvážní a moderní lidé staršího věku?

Takové publikum ve věku od 45 let a výše přes internet velmi těžko oslovíte. Twitter může být vaše spása, protože tady je v zastoupení příjemných 27%.

Kdo používá Twitter v Česku? | DigitalniDurian.cz

Krása střídá nádheru. Ještě stále pochybujete o Twitteru? Možná vás napadá otázka?

Hmm a co je to za lidi?

Že rozdělení podle věku není vše?

Uhodili jste hřebík na hlavičku. Rozdělovat cílové skupiny jen podle věku jsme v marketingu dávno překonali. Milujeme „šmírování“ cílových skupin. Ideální je, když si je můžeme rozdělit do person a přiřadit k nim charakterové vlastnosti.

Takovým typovým personám pak můžete skvěle tvořit obsah na míru. Významně zvyšujete své šance, že je zaujmete a oni vám otevřou svou peněženku.

Twitteři jsou vzdělaní lidé. Většinou velmi slušně vzdělaní. Tím nemyslím diplom z Harvardu, ale fakt, že oni milují vzdělávání. Umí pracovat s informacemi, umí je rychle vstřebávat, informace doslova hltají.

Twitteři jsou vzdělaní lidé | DigitalniDurian.cz

Twitteři se chovají odlišně než Facebookeři

Když jdou na Twitter, chtějí rychlé novinky o tom, co se děje. Fotky štěnat a právě narozených miminek na Twitteru nehledají. Oni tam nechodí prokrastinovat. Chodí tam, aby se vzdělali a informace využili ve svůj prospěch v zaměstnání nebo podnikání.

Twitteři často pracují na dobře placené pozici nebo mají slušné příjmy z vlastního podnikání. Díky tomu dosahují oni i jejich rodina na vyšší příjmy. Rádi si zaplatí kvalitní kurz nebo nechají doporučit dobrou knihu. Zajímají je nové technologie a nebojím se říct, že milují internet.

Co na to říkáte?

Chcete je oslovit a udělat z nich své potenciální zákazníky? Twitter je vaše volba.

Firmy frčí na Twitteru. Frčte taky!

Váháte? Inspirujte se u firem, které se rozhodly do Twitteru jít naplno. Na českém Twitteru nejčastěji najdete společnosti, které mají blízko k IT, technologiím a internetu. Jsou to třeba mobilní operátoři, reklamní agentury a marketingoví specialisté, média, poradenské firmy, prodejci softwaru i výrobci všeho možného. Pro ně bylo jednodušší se na Twitteru uchytit – hlavně v době, kdy u nás začínal a uživatelů bylo málo.

Nemusí jít jen o technologické firmy.

České aerolinky na Twitteru | DigitalniDurian.cz

zdroj: Twitter profil ČSA

České aerolinie se přidaly na Twitter v roce 2009. Dnes je sleduje přes 23 000 lidí! Zveřejňují akce na letenky, nové trasy, fotky z kokpitu a nemají problém vyřešit ani zatoulaný kufr. Tak to má vypadat.

Jak tweetuje ČSA? | DigitalniDurian.cz

zdroj: Twitter profil ČSA

Na začátku Twitter lákal jen IT a internetové nadšence. Dnes už je to jinak. Mezi roky 2012 a 2015 počet uživatelů na Twitteru narostl dvojnásobně. A stále stoupá.

Nenechte si ujet vlak. Nebo uletět letadlo?